Wednesday 21 April 2010

SwEeT MaRy JaNe


Mary Jane.. Nama yang sangat manis.. Tapi entry ni tak ada kena mengena dengan Mary Jane Watson heroin filem Spiderman tu.. Ni nak cerita pasal kasut mary jane..

Mary Jane ni kasut yang bertumit rendah.. Ada satu tali yang disertakan buckle yang dikancing di bahagian tepi dekat dengan buku lali.. Dulu mary jane ni dipakai oleh anak2 gadis.. Tapi sekarang ni semua peringkat umur pun pakai..

Sekarang ni rekaan mary jane semakin menarik.. Dengan tumit kasut 'chunky' setinggi 3-5inci menarik perhatian kepada si pemakai.. Mary jane ni menjadi pilihan utama penggaya fesyen Kinderwhore dan juga Lolita..

Kinderwhore ---> Ahli kumpulan punk rock America pada awal dan pertengahan 90-an.. Mary jane digayakan dengan babydoll dress bersama solekan tebal..
Lolita ---> Fesyen sub-budaya yang berasal dari Jepun berinspirasikan pakaian zaman Victoria dan kostum era Rococo..

Jom tengok design mary jane yang aku sertakan..


Christian Soriano All Done Up Mary Jane Pump..


Stacked Heels Mary Jane..


Dior Blue and White Mary Jane Heels with Cone Heel..
(suka dengan tumitnya.. menarik~~)


Christian Louboutin Guidolina' Mary Jane Shoes..


Miu Miu Mary Jane..


Mary Jane Peep Toe Pump..


Ruthie Davis Mary Jane Pump..


Harajuku Lovers Airlie Mary Jane Heels..


Topshop Mary Jane..


ini sesuai untuk menampilkan kelainan pada si pemakai..


Dengan memilih pakaian dan kasut yang sesuai, anda akan menjadi perhatian dan mesti ada orang yang mahu bergaya seperti korang..
Jadi, adalah sangat3 penting untuk pilih kasut yang sesuai dengan gaya anda.. Jangan nanti orang akan menoleh 2 kali kerana melihat gaya anda yang janggal+pelik..

SELAMAT PILIH KASUT..

No comments: