Saturday 24 April 2010

aKu SeOrAng BrIdEsMaId


Berdebar2 aku menunggu esok.. Masa yang aku tunggu selama ni dah tiba.. Aku tunggu sejak 5 bulan yang lalu..
Walaupun ini kali ketiga aku, tapi aku tetap takut+excited..
Semuanya kerana aku akan jadi bridesmaid schoolmate+best friend aku, si laily esok..

Semua ni bermula bila si amie minta aku jadi pengapit dia.. Mula2 macam nak tolak sebab aku cuma jadi pengapit masa abang aku kahwin aje.. Itu pun masa aku lower 6 dulu.. Tak kisah sebab dia abang aku, famili sendiri.. Tapi bila best friend aku, si amie minta aku jadi pengapitnya, aku berat hati nak setuju mulanya sebab aku segan sangat.. Kawan baik punya pasal aku pun setuju juga la..

Si laily datang masa majlis kenduri si amie.. Bila dia tau aku yang jadi pengapit si amie terus dia kata "aku pun mahu hang jadi pengapit aku untuk kenduri kahwin aku nanti yea.."
Aku pun kata orait dan minta dia update la apa2 hal kat aku..

Yang aku takut untuk jadi pengapit kali ni sebab mesti la ramai schoolmate yang datang.. Mala eh nak tayang muka.. Rasa nak concentrate kipas aje.. Tak mau nak pandang tempat lain.. Takut ada yang memandang aku sambil tersengeh2..

Apa pun aku harapkan segala yang dirancang dan majlis kenduri esok akan berlangsung dengan lancar.. Harap semua yang hadir berpuas hati..

2 comments:

Anonymous said...

Aslmkm.
Selamat jd bridesmaid ... tp mungkin eluk jgn buat lg lepas ni kerana ada cerita tahyul ler ... tp tak payah tahu le cerita tahyul tu :)

Wahida Nasution Thakhrim said...

w'salam.. yea ke??
lepas ni dah x nk la sy..
nk ikut cadangan kak G aje.. hu3