Friday 30 April 2010

InGaT bBq, iNgAt DiN


Terima kasih sangat3 kat ika sebab bawak balik roasted chicken wings.. Memang sedap la.. Bila makan aje makanan yang panggang2 ni mesti aku ingat kat adik aku, si Din..

Adik beradik aku ni semuanya boleh memasak.. Yang paling terror masak dua2 kakak aku la.. Adik aku si din ni pun minat memasak tapi cenderung ke makanan yang dipanggang..
Daging kambing la fave dia..

ini BBQ aku buat untuk ainina, anissa dan daniel razman dulu..


BBQ ni boleh dikatakan jadi acara kegemaran kami adik beradik.. Tak perlu la ada acara tertentu untuk buat BBQ.. Bila nak makan buat aje..

Apa yang diletak untuk bahan pemerapan tu tak tetap.. Selalunya ikut suka hati aje.. Ataupun tengok apa yang ada dalam peti sejuk.. Kalau baranya arang masih ada, aku mesti letak kentang yang dibalut dalam aluminium foil.. Cucuk2 sikit kentang tu dengan garfu, lumur kentang dengan garam, serbuk lada hitam dan sikit minyak masak.. Bila dah masak semuanya, makan dengan sos cili yang dibuat sendiri..

SEDAPNYA~~ (^^)

2 comments:

Latika.Dot.Dot. said...

kak cik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ciken wing leya belanja!
pergi cakap terima kaseh dekat dia! cakap skrg!

Wahida Nasution Thakhrim said...

aiyak.. mana korang cakap dia yang belanja.. yea.. jap lg nak macih3 dia..