Sunday 11 April 2010

BiLa HaNg NaK KaHwIn??


Adeh~~ (><")

Itu la reaksi aku kalau ditanya soalan panas ni.. Kalau aku komen aje wall atau photo schoolmate aku yang nak kahwin, yang baru mengandung, yang baru dapat baby mesti aku 'diserang' dengan soalan ni..

Schoolmate aku ramai yang dah kahwin.. Paling kurang pun mesti dah ada sorang anak.. Aku, cuma ada anak mata dengan anak tekak aje.. He3..

Bohong sangat la kalau aku cakap aku tak mau kahwin.. Dalam hati ni meronta2 sangat nak kahwin oo.. (gelojoh giler aku ni.. wakakakaka..)
Jawapan standard aku, "tunggu la sampai mr. popeye masuk meminang aku.."

Hurm.. Aku sebenarnya rasa aku ni masih belum sedia lagi nak kahwin.. Dengan kata lain aku ni TAKUT sebenarnya nak kahwin.. TAKUT tak dapat memenuhi segala tanggungjawab dan melaksanakan peranan sebagai sorang isteri, mummy & menantu dengan sebaiknya.. Bagi orang lain mungkin la hal ni senang aje macam makan kacang putih tapi bagi aku hal ni macam masalah negara!!

Bila dah kahwin, keluarga dah bertambah.. Kalau dulu aku cuma dengan mama ayah & adik beradik, bila dah kahwin ni dah ada mak ayah mertua, ipar, biras.. (bukan beras heh..) Semua hati nak kena jaga.. Tak mau la ada gaduh2, ada salah faham..
Kalau dah ada anak, kena penuhi keperluan yg sepatutnya diberi (dunia & akhirat).. Bagi aku anak harus dibesarkan & dididik dengan bijak.. Biar anak tu jadi anak yang berguna buat famili, agama & negara..

Paling utama sekali mesti la si hubby.. Perhatian yang lebih patut diberi walaupun aku sibuk pi kerja, sibuk jaga anak, sibuk urus hal2 rumah.. Apa pun benda yang nak dibuat, si hubby is my no.1 priority..
Rasanya keinginan aku tak la ditahap melampau kalau aku nak suami yang boleh aku anggap sebagai kawan baik.. Aku rasa selesa macam tu sebab jurang komunikasi dapat dirapatkan.. Senang nak suarakan pendapat, nak luahkan apa pun perasaan tanpa disekat oleh title "suami-isteri".. Walaupun macam tu tapi aku akan sentiasa ingat & sentiasa hormat dia sebagai sorang suami..

Balik pada soalan utama entry ni, aku pun tak tau bila la aku nak kahwin.. Yang pasti jawapan yang sama tetap akan aku jawab pada korang..

TUNGGU LA SAMPAI MR. POPEYE MASUK MEMINANG AKU..



No comments: