Monday, 24 May 2010

BrUnCh HaRi iNi


Lapar3.. (@-@")
Bangun tido aje pagi ni perut dah lapar, walaupun semalam perut gumbira merasa nasi goreng ikan rebus at 4U2C's dengan si leya..

Aku dah berkira2 nak brunch aje.. Ada la sikit malas ( he3.. malas banyak sebenarnya.. ) nak berjalan ke depan, lagi pun aku takut la nak jalan sorang2 sebab sebelum ni pernah diganggu mamat yang tak dikenali masa berjalan sorang2 balik ke rumah dari pasaraya..

Taadaa!! Roti telur ciptaan aku.. Guna aje apa yang ada dalam peti sejuk tu..
Kat sini aku share la resipinya..

Bahan2 :
1 keping burger daging lembu (dicincang)
2 keping roti (dicarik2)
2 biji telur ayam
2 biji cili api
garam secukup rasa
lada hitam secukup rasa
sedikit minyak masak

Cara membuatnya :
- panaskan minyak dan goreng hingga garing daging yang dicincang
- pukul telur bersama cili api yang dipotong, garam & lada hitam
- masukkan roti yang dicarik2
- tuang adunan dalam periuk bersama daging tadi
- masak dua2 belah hingga garing
- hidangkan..

aku masak roti telur ni dalam rice cooker aje sebab gas dah habis..
( sengaja aku tak beli gas sebab nak kasi pengajaran sikit kat budak2 rumah ni.. )

ni la hasilnya.. (^^)

2 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm Ida.
Kan ke tu namanya omelet daging burger? Hehe.
Ye ler, ada masa yg teramat malas tu mmg buat cenggitu! :)

Wahida Nasution Thakhrim said...

w'salam kak G..
saya letak roti dalam tu.. macam tak sesuai nak letak nama omelet..
tapi sesuai letak nama 'french toast achikz style'.. he3