Thursday, 28 April 2011

Tak begitu penting tapi perlu tahu


Semalam masa dok seronok melayan drama Korea tiba2 Samsung Champ AcHiKz berbunyi.. Ada mesej dari Din minta tolong AcHiKz dapatkan nombor aduan Tenaga Nasional Berhad (TNB).. Pelik la juga tapi AcHiKz kasi aje la nombor aduan TNB tu..

Lebih kurang 10 minit lepas tu, baru la Din beritahu yang kawasan asramanya tu tak ada bekalan elektrik sedangkan rumah2 orang kampung yang berdekatan dengan asrama tak berlaku gangguan bekalan elektrik pun..

Selain nombot talian kecemasan, AcHiKz rasa setiap orang perlu simpan nombor2 telefon ni..

TNB Careline :
15454 (talian tetap dan telefon bimbit)
**selain buat aduan melalui panggilan telefon, aduan juga boleh dibuat menerusi SMS.. untuk maklumat lanjut boleh klik SINI..

Telekom Malaysia (TM) Customer Support :
Talian tetap : 100
Telefon bimbit : 1 300 888 123
untuk maklumat lanjut boleh klik SINI..

Mungkin buat masa ni rasa tak perlu, tapi bila nak guna nanti tak payah nak cari2 lagi..

12 comments:

KAMIHIDUP said...

betul tu. penting no-no tu semua. :)

Wahida Nasution Thakhrim said...

yea.. simpan buat masa kecemasan..

Budak Botak said...

he3, btol tue. Lebih baik lagi kalo ada nombor telefon terus balai polis berdekatan, xyah telefon 999 lagi, lebih cepat...

Entry terbaru Kondom - 12 Cenderahati Pelik Sempena Perkahwinan Prince William dan Kate Middleton... (",)

Wahida Nasution Thakhrim said...

999 untuk kecemasan lain.. untuk telefon dan elektrik mana boleh telefon 999.. hu3

Rozami said...

jangan mesin yg jawab sudah
hehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
info info info

republik n9 said...

hai salam kenal...

hmm gua dulu kena tangkap ular sawa besar sampai berejam pasal talipon no.kecemasan ni lembab nak mapos huhuhu

Wahida Nasution Thakhrim said...

rozami : entah la.. tak pasti lak mesin ke orang yang jawab..

Wahida Nasution Thakhrim said...

brutalsolo : info berguna masa kecemasan nanti..

Wahida Nasution Thakhrim said...

republik n9 : yea ke?? mesti geram kan..

syrupmasin said...

haah kan..betol jugak..bile kecemasan baru la kelam kabut nak carik nomor tuh sume :D

Wahida Nasution Thakhrim said...

syrupmasin : cepat2 simpan dalam handphone yea..