Thursday 21 October 2010

LaRi bUkAn JaLaN pEnYeLeSaIaN


Asyik bila ada masalah aje lari dari rumah.. Masalah dengan mak ayah, adik beradik, kucing belaan ke asyik aje nak lari rumah.. Tak penat ke dok lari2 macam ni??

Tak perlu la AcHiKz nak letak gambar orang yang berkenaan.. Dia tahu dia siapa sebab dia dah berjaya menarik perhatian seluruh rakyat Malaysia untuk mengenali dia.. Dengan tindakan yang kurang cerdik dia dah jadi seseorang yang dikenali padahal sebelum ni kita tak tahu pun siapa dia..

Yea, mesti orang akan kata apa hak AcHiKz kat sini nak memperkitaikan hal ni kat sini.. Tapi sedar atau tidak yang tindakan kurang cerdik dia tu dah buat banyak pihak yang susah.. Terutamanya mak ayah dia sendiri.. Risau tak bertempat bila dikatakan anak hilang dilarikan orang.. Tapi sebaliknya yang berlaku.. Anak yang lari gara2 tak sehaluan dengan tunang.. Lari sampai ke Kuala Lumpur pulak tu!! Siap buat tak tahu aje macam tak ada apa2 yang jadi..

Bawa la berbincang dengan mak ayah.. Benda senang macam tu pun tak boleh nak buat ke?? Kot la kena marah berpikul2 pun dengan mak ayah tapi sekurang2nya mak ayah tahu apa yang kita rasa, apa masalah kita dan sama2 berusaha selesaikan masalah.. Tidak bercakap dan juga lari dari rumah bukan jalan penyelesaian sesuatu masalah, sebaliknya ia akan menjadikan masalah semakin melarat!!

Tak ada mak ayah yang tak nak anaknya hidup gembira dan bahagia.. Tambah2 bila si anak dah buat keputusan untuk berkahwin.. Ada aje benda yang dilihat tak kena seeloknya dibawa berbincang secara dua hala dengan pasangan mahupun dengan mak ayah.. InsyaALLAH, keputusan yang terbaik akan dicapai..

AcHiKz : ambil iktibar dan beringat agar tidak melakukan perkara yang sama sebab mungkin AcHiKz sendiri akan terlupa bila terlalu ikutkan perasaan..

2 comments:

Anna Boleyn said...

mungkin perasaan takut tu menguasai diri, sebab persiapan dah buat. maklum ler, lagi sebulan je kan dah nak langsung. tu lah, sama2 kita amek iktibar. :)

Wahida Nasution Thakhrim said...

mcmana takut pun kena cakap.. karang jadi bukan2 masa dah kahwin dah menyesal tak guna dah.. yea, sama2 ambil iktibar..