Thursday 28 October 2010

LaA!! AkU iNgAt HaNg yAnG KaHwIn DeNgAn DiA..


credited to : underthebutton.com

Setelah lama berteka teki dan buat member2 sekolah tertanya2, akhirnya hari ni ex-bf AcHiKz dah umumkan tarikh perkahwinannya.. Biasa la, pakai FB aje, create event dan upload kad jemputan perkahwinan.. Main tag aje nama kawan2 yang ada..

Kenapa nak cerita pasal orang yang dah tak ada kena mengena dengan AcHiKz kat sini?? Off course la ada sikit kena mengena sebab walaupun kami dah lama berpisah (dah 10 tahun pun.. cinta monyet zaman sekolah la katakan) tapi kami masih berkawan baik.. Kenapa berpisah?? Hurm.. Sebab mak dia tak suka AcHiKz.. Mak dia nak menantu sekapal dengan diorang.. Dah terang lagi nyata la AcHiKz ni bukan sekapal dengan diorang, jadi keputusan terbaik adalah berpisah aje.. Dia memang ex-bf+kawan yang baik..

Dalam beberapa bulan lepas AcHiKz habis belajo ni, kalau ada jemputan majlis perkahwinan member sekolah ke, reunion ke, rumah terbuka hari raya ke kami akan pergi berdua la, nak ajak yang lain ramai yang dah kahwin (gf dia tahu kami keluar berdua.. lagipun dia tak dapat nak ajak gf dia, gf dia jauh kat Klang sana).. So, ada la keluar cerita2 yang kami ni dah bersama semula.. Diorang tak tanya directly tapi dari pandangan diorang tu AcHiKz dah boleh agak.. Ada juga yang berani bertanya tapi bila AcHiKz cakap yang kami cuma kawan baik, diorang tak percaya pulak.. Suka hati korang la, tak kuasa AcHiKz nak desak2..

Bila hari ni dia create event dan upload kad jemputan perkahwinan kat FB, majoriti member2 kasi respon luar biasa.. Sebabnya nama pengantin perempuan yang tercetak pada kad tu bukan la nama yang diorang sangkakan.. Diorang ingat nama AcHiKz la tu.. Punya tak percaya la sampai ada yang hantar private message dan tanya kenapa pengantin perempuan tu bukan AcHiKz.. Dah explain dari A-Z, baru la diorang tahu hal yang sebenar.. Agaknya dia pun jenuh la nak explain.. Itu la, sapa suruh berahsia sangat..

"Laa.. Aku ingatkan hang yang kahwin dengan dia.. Hang sepadan sangat la dengan dia"

Tak pe la korang, AcHiKz dengan dia sesuai jadi kawan baik aje.. Meh ler kita sama2 doakan agar dia bahagia dengan insan tersayang sampai akhir hayat.. (^^)

No comments: