Monday 25 October 2010

JoM DaFtAr SeBaGaI pEnGuNdI


credited to : malaysia.youthsays.com

Cuba tengok tu jumlah orang yang masih belum daftar sebagai pengundi.. Yang tertera hanya sebilangan kecil termasuka la AcHiKz yang sudah menjawabnya.. Kenapa agaknya ramai belia2 anak jati Malaysia masih belum daftar sebagai pengundi??

Kalau kat RCMP dulu ada juga pilihan raya macam ni. Walaupun skalanya kecil aje tapi fungsinya tetap sama.. Memilih calon yang mampu mengotakan janji, bukan sekadar janji kosong yang dijaja semasa ceramahnya..

Yea, AcHiKz sudah pun mendaftar dan mengundi buat pertama kalinya masa Pilihan Raya Umum ke-12 yang lepas.. Dapat satu slip yang dah tertera data2 diri, tempat dan juga nak ke saluran mana untuk mengundi.. Jadi boleh terus ke tempat yang diarahkan.. Tak payah la nak tercangak-cangak lagi.. Bila dah selesai, AcHiKz rasa lega dan gembira sebab dah tunaikan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia..

semakan daftar pemilih AcHiKz..

Nak rasa seperti yang AcHiKz rasa bila mengundi?? Kalau macam tu, jangan berlengah2 lagi.. Daftar la sebagai pengundi sekarang.. Boleh la jenguk2 kat spr.gov.my untuk maklumat lanjut..

No comments: