Thursday, 21 October 2010

iKuT SuKa hAtI AcHiKz La!!


Marah benar AcHiKz kan bila baca tajuk entry ni.. Ada sebab kenapa AcHiKz marah.. Meh la AcHiKz cerita..

Pagi2 lagi dah terima teks pesanan ringkas dari kakak.. Dia minta AcHiKz bayarkan bil broadband dia.. Okay la tu, boleh la bayar sekali bil broadband AcHiKz ni.. Karang kena block tak tertuai la sayur2 AcHiKz kat ladang tu.. he3..

AcHiKz bayar bil kat Celcom Service Centre kawasan Lagenda Heights sebab kat Jalan Kampung Baru sana susah nak dapat tempat letak kereta.. Karang main letak suka hati kena pulak kunci tayar kereta dengan MPSP.. Selama ni AcHiKz tak kisah sangat bila lalu depan beberapa kedai telekomunikasi berdekatan dengan pusat servis tersebut yang menawarkan khidmat pendaftaran dan pembayaran bil Celcom, tapi hari ni AcHiKz rasa kurang selesa apabila didesak untuk membayar bil di premis mereka..

"Akak nak bayar bil Celcom ke??" tanya orang tersebut..

"Ya.." kata AcHiKz sekaligus menggangguk.. Tak nak jawab pun tak pe tapi tak elok la rasanya kalau tak dijawab soalan tu.. Lagi pun mamat tu cakap elok2..

"Tak payah bayar kat sana la, bayar kat sini pun boleh.." katanya lagi..

"Tak pe, terima kasih saja.. saya nak bayar kat sana juga.. Lagi pun ada benda nak diuruskan sikit.." AcHiKz tolak dengan nada baik..

"Apa la akak ni, nak senangkan akak pun akak tolak.. nak jugak bersusah.." balas mamat tu sambil berjalan masuk dalam kedainya..

Kurang ajo betul!! Ewah2, suka suki dia je nak kata AcHiKz macam tu.. Suka hati AcHiKz la nak bayar bil kat mana pun.. Dalam hati aje la AcHiKz bising2.. Rasanya tak berbaloi nak gaduh2 dengan mamat tu..

Sebaris tu aje dah ada 3 atau 4 premis yang menawarkan khidmat yang sama.. Mesti la orang akan terus ke pusat servis Celcom untuk berurusan.. Dah la desak2, lepas tu nak kutuk2 pulak kalau kita menolak.. Kalau nak orang daftar atau bayar bil kat kedai awak tu, pi la buka kedai jauh2 sikit dari pusat servis.. Buka aje kedai kat kawasan perumahan awak tu, tak payah la nak ke bandar lagi untuk bayar bil..

4 comments:

Anna Boleyn said...

kurang hasam betul. tak hormat customer. eeeyy. suck betol servis. achix gi wat aduan je lah. huhu

Wahida Nasution Thakhrim said...

staff kat pusat servis Celcom okay aje.. baik2 belaka.. yang cakap mcm tu pekerja2 kat kedai telekomunikasi.. tak payah nak aduan, jangan pi sana aje..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

hee..sudah kena tipu yek

Wahida Nasution Thakhrim said...

dah tak nak bayo bil kat dia, nak marah2 pulak.. sapa tak geram..