Monday 1 November 2010

LoKaSi BeRsEjArAh YaNg SeMaKiN DiLuPaKaN


Bila kita fikir pasal negara kita, Malaysia kita mesti terbayang segala bangunan tingginya yang unik rekaannya.. Tak lupa juga segala lanskap yang sangat cantik dan menyejukkan mata.. Tapi pernahkah kita terfikir yang disebalik segala pembangunan moden ini wujudnya lokasi bersejarah yang semakin dilupakan??


History Channel di saluran Astro 555 akan menyiarkan program HIDDEN CITIES : MALAYSIA yang membawa penonton untuk menyelongkar khazanah dan sejarah di beberapa lokasi dalam negara kita.. Selain di Malaysia, program ini akan memaparkan lokasi menarik di negara2 lain seperti China, Taiwan dan Indonesia..

Hidden Cities : MALAYSIA
Tarikh siaran ulangan :
2 November - 11 malam
4 November - 7 malam
7 November - 9 malam
19 November - 10 malam

Sempena tayangan Hidden Cities juga penonton History Channel berpeluang memenangi kamera video dan juga kamera SLR jenama Canon serta percutian idaman ke salah sebuah destinasi yang dipaparkan dalam Hidden Cities..

Penonton perlu menulis secara deskriptif tentang sesuah lokasi yang tidak diketahui ramai tapi mempuanyai nilai sejarah dan budaya tersendiri.. Peraduan sudah pun bermula 10 Oktober lalu tapi akan tamat 5 Disember ini.. Sebarang maklumat, boleh la jenguk2 ke www.hiddencities.historyasia.com

No comments: