Thursday, 17 June 2010

ThE A-tEaM


Alright!! Keputusan akhir dah dicapai..
Aku, din & acap (kawan adik aku) nak tengok Karate Kid..
Tapi, bila dah sampai cineplex cuma ada tempat duduk depan sekali aje.. Jenuh la leher aku nak mendongak tengok cerita..

CANCEL!!

Kita tengok cerita lain la, boleh?? Kata din.. Aku pun tak kisah la.. Janji dapat tengok wayang..
Aku pun dah tengok trailer filem ni.. Macam menarik..
Layan aje la~~

Selepas 2 jam~~

Wah!! Tak sangka filem ni best!! Dari minit pertama cerita sampai minit terakhir filem ni memang best la.. Penuh aksi.. Adegan lucu pun banyak sampai aku dah tak larat nak gelak lagi..
Memang best!!

Asal filem ni dari drama bersiri diambil tajuk yang sama.. Drama ni memang meletup la dalam tahun 1980an.. Aku pun tak tahu pasal cerita ni sebab zaman tu aku pun kecik lagi.. Tak tahu lagi apa itu tv.. ha3..

Serba sedikit tentang barisan pelakon The A-Team..

Info dari en. Wiki
The A-Team is an American action adventure television series about a fictional group of ex-United States Army Special Forces who work as soldiers of fortune while being on the run from the military after being branded as war criminals for a "crime they didn't commit". The A-Team was created by writers and producers Frank Lupo and Stephen J. Cannell (who also collaborated on Wiseguy, Riptide and Hunter) at the behest of Brandon Tartikoff, NBC's Entertainment president.

Despite being thought of as mercenaries by the other characters in the show, the A-Team always acted on the side of good and helped the oppressed. The show ran for five seasons on the NBC television network, from January 23, 1983 to December 30, 1986 (with one additional, previously unbroadcast episode shown on March 8, 1987), for a total of 98 episodes.


pelakon asal The A-Team tahun 1980an
Lieutenant Colonel / Colonel John "Hannibal" Smith lakonan George Peppard
Lieutenant Templeton "Faceman" Peck lakonan Dirk Benedict
Captain H.M "Howling Mad" Murdock lakonan DwightShultz
Bosco Albert B.A "Bad Attitude" Baracus lakonan Mr. T


pelakon The A-Team versi filem tahun 2010
Liam Neeson sebagai Lieutenant Colonel / Colonel John "Hannibal" Smith
Bradley Cooper sebagai Lieutenant Templeton "Faceman" Peck
Sharlto Coplay sebagai Captain H.M "Howling Mad" Murdock
Quinton "Rampage" Jackson sebagai Bosco Albert B.A "Bad Attitude" Baracus


Aku jamin korang tak rasa menyesal & tak rugi bila menonton filem ni..

2 comments:

Tishrin Ismail said...

kak cik! rin jeles! nk tgk movie gk... da lama giler giler tak mewayang. hahaha... rasa 24 jam cepat sgt berlalu... haish......

Wahida Nasution Thakhrim said...

sama la.. asyik ajak mr. popeye dia tak mau.. bukan dia minat sgt tengok filem omputih ni.. cerita melayu dia layan la..
ni pun pi tgk dgn adik kak cik..