Saturday 26 June 2010

LeNgAn AcHiKz SaKiT


Aduh!! Sakit betul lengan kanan ni.. Rasa macam nak tercabut dari soket pun ada.. Lenguhnya, sakitnya sampai dah tak berdaya aku nak gerakkan tangan kanan ni.. (taip entry ni pun banyak guna tangan kiri aje..)
Ni la gara2 bila AcHiKz berkebun!!

Ada ruang sikit depan rumah tu ayah letak beberapa pasu pokok hiasan .. Mama pulak ada tanam serai dan pandan.. Ayah la yang selama ni siram pokok, cabut2 rumput, kemaskan pokok hiasan tu tapi ayah dah malas katanya sebab tiap kali cabut2 rumput kat situ mesti naik merah2 kat kulit, gatal tapi tak berani nak garu sebab takut makin teruk.. Ayah dah tak cabut rumput lagi sebab aku yang larang..

Balik aje kali ni, memang dasyat la jadinya.. Memang semak la.. Rumput makin tinggi, ada banyak pokok2 kecik yang aku tak tahu apa spesisnya tumbuh merata.. Serai pun makin besar rumpunnya.. Sampai tak berani aku nak hulur tangan untuk ambil serai, sanggup beli aje.. Mana la tahu, takut2 ada haiwan yang aku paling tak suka!!


serai mama dah kena 'haircut' dengan aku..


Sebab aku yang larang ayah, jadi sekarang ni aku la yang kena buat.. Kalau tak buat sekarang, bila lagi kan?? Nanti jadi hutan sekunder pulak depan rumah aku, silap2 salah masuk rumah pulak sebab dah tak nampak nombor rumah sendiri.. Dah selesai cabut rumput2 dalam pasu, cabut pulak kat tanah, keliling pasu.. Rasa nak tak nak aje bila nak kemaskan rumpun serai.. Aku takut la, takut hulur aje tangan, benda lain yang aku pegang.. Mau satu lorong dengar aku jerit!! Fuh~~ Leganya aku.. Nasib baik tak ada benda yang tak diingini berlaku, sampai kontot rumpun serai tu aku kerjakan..

Keseluruhan, 80% kerja dah siap.. Cuma nak cangkul rumput2 yang degil.. Lepas semua tu selesai, baru la aku boleh tanam pokok bunga..

No comments: