Thursday 24 June 2010

MaKaN3 TaPi LoOsE a fEw InChEs



Sejak balik SP aku memang makan sepuasnya.. Bunyi macam buruk lantak tapi itu la hakikatnya.. Apa makanan yang tekak aku idam, sebolehnya aku akan puaskan.. Kalau boleh masak, aku akan masak, tapi kalau tak reti nak masak beli aje.. Yang penting tekak yang tengah mengidam perlu dipuaskan..

Bukan la aku tak boleh nak masak semua yang aku nak makan masa menyewa dulu tapi tak best la nak masak kat dapur yang tak lengkap.. Biasa la kan, rumah bujang, barang2 tak lengkap macam kat dapur rumah sendiri kat kampung tu.. Buka aje peti sejuk semua ada.. Punya la sakan aku memasak sejak aku balik SP 15hb lepas.. Mengunyah aje kerjanya..

Satu perkara yang buat aku gembira walaupun aku makan banyak tiap2 hari.. Nak tahu kenapa?? Sebab aku dah boleh pakai seluar jeans lama aku.. Tak sangka betul dapat muat balik seluar jeans kesayangan aku.. Sebelum ni aku pakai seluar jeans yang pinggangnya 42 inci.. Ada jugak la rasa sikit longgar sebelum ni tapi tak terfikir yang aku dah hilang beberapa inci.. Baru aje tahu pagi tadi sebab seluar yang aku selalu pakai tak kering lagi sebab basuh malam semalam.. Terus ambil aje seluar yang ada dalam almari, kalau ketat sikit tak pe la, boleh kempiskan perut sikit kan.. ha3.. Sungguh tak disangka!! Kagum!! Tak payah nak kempis2 perut, seluar tu aku dapat butangkan dengan senang!!

Ini yang buat aku makin bersemangat nak kurangkan beberapa inci lagi.. Secara sihat la, bukan secara ekstrem.. Mana la tahu kalau aku dapat bergaya dengan baju kebaya untuk raya tahun ni.. he3

No comments: