Wednesday, 16 June 2010

FrOm iPoH tO KuLaIjAyA (part 2)


12 JUN 2010
Kami sampai Kulaijaya pukul 7 pagi.. Masih berkabus & udaranya sejuk..
Kami terus ke kedai makan mak mr. popeye..

bersarapan pagi dengan soto ayam..
kulai style.. (^^)

Balik rumah tidur kejap.. Mengantuk sakan.. Mata aku ni dah sepet, tak larat nak buka luas2 lagi.. Aku perlu ZZZzzz..
Kejap lagi nak bersiap2 gi kenduri kahwin pulak.. Kalau tak tidur sekarang, karang tertidur aku kat kenduri kahwin orang.. hu3

Kenduri kahwin ni kat Sg. Sibol.. Kenduri ni sebelah pihak pengantin perempuan.. Kalau nak pi kenduri sebelah pengantin lelaki kat Kuantan.. Jauh pulak, lagi pun belum tentu mr. popeye akan dapat cuti.. Aku pun dah tak ingat apa nama Feldanya sebab kad jemputan tu aku tertinggal kat rumah sewa.. Mr. popeye pun dah berbuih cakap nama Feldanya tapi aku aje yang asyik lupa..

pengantin yang diraikan..
semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..

sesi mengisi perut..
(thanks to apex sebab snap pic ni.. tak sangka dapat jumpa apex kat sini.. dah 3 tahun tak jumpa sejak dia draft pi Sabah..)

Selama aku hadiri jemputan majlis perkahwinan ni (tak kira la famili ke, kawan2 ke) aku setakat tengok aje la orang menepung tawar pengantin.. Kali ni aku diberi peluang sebab aku dikira sebagai kenalan rapat pihak pengantin lelaki.. Kekok jugak la sebab selama ni tak pernah pun dapat peluang ni.. Selalunya kan benda2 macam ni khas untuk keluarga sahaja.. Segan sebab banyak mata memandang.. Satu pengalaman menarik yang aku takkan lupa!! (^^)

wakil dari Ipoh & Gemas..
jumpa kat Sg. Sibol..

to be continued~~

4 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm Ida.
Cerita jenjalan & makan ni ler yg best! Lama esok mungkin juga badan melebar mcm Kak G. Hehe.

Wahida Nasution Thakhrim said...

W'salam kak G..
he3.. memang asyik makan aje la.. Lagi pun apa yang saya makan sepanjang kat kulai tu semuanya ditanggung beres~~

diLa (: said...

wahhh, kaq2, umaah kaq asnyy kerk niy ?

Wahida Nasution Thakhrim said...

tak tahu la dila.. tak tahu nama isterinya sebab kad jemputan tertinggal kat Ipoh.. kami ni semua kawan si pengantin lelaki..
ada kat rumah kenduri ke masa tu??