Thursday 17 June 2010

FrOm iPoH tO KuLaIjAyA (final)


Lepas balik dari Sg. Sibol lepak2 kat rumah kejap.. Sidai2 perut sambil minum petang pulak.. Menu minum petang kami, teh o panas dengan keropok lekor, pisang goreng & cendawan goreng.. Nenek dan pak cik mr. popeye pun join minum petang dengan kami..
Wakil Gemas balik lepas minum petang.. Aku dengan mr. popeye pun gerak gak, pi kedai mak mr. popeye..

makan malam aku..
mee bandung abang nazrul..

Singgah rumah kak ngah kejap tumpang mandi..
Alamak!! Aku tak jumpa selendang.. Rasa2nya macam dah masukkan dalam beg tadi.. Jenuh cari, habis dah selongkar beg tapi tak jumpa jugak.. Confirm!! Tak ada dalam beg ni.. Aduh~~ Kena la pakai tudung pink tadi.. Tak matching langsung dengan baju aku.. (><")
Mr. popeye ajak merayau2 kat Danga Bay..






GiRaFfE yang mr. popeye menang..
tak dapat yang besar, yang kecil pun orait jugak..
(walaupun dalam hati tetap nak jugak yang besar..)

Sampai rumah lepak2 pulak dengan adik beradik mr. popeye.. Sambil lepak2 sambil isi perut..
Supper roti canai kami ramai2.. Walaupun dah macam2 kami makan masa marayau di Danga Bay tapi dah lapar balik bila sampai rumah.. Berapa keping roti canai yang aku makan tak payah la nak cerita kat sini.. Malu~~
Yang pasti lebih dari 1 keping la.. Sekeping aje mana cukup..


13 JUN 2010
Ada beberapa jam lagi sebelum balik Ipoh.. Macam biasa la, pagi2 pi kedai dulu.. Pi sarapan..
Lepas tu 'selamat tinggal kulaijaya.. harap2 dapat datang sini lagi..'

Singgah kat Ayer Hitam kejap sebab rasa nak beli teddy bear besar.. Rambang mata aku dibuatnya.. Tak tahu nak pilih teddy bear yang mana.. Yang tu aku suka, yang ini pun aku suka.. Semua la aku suka.. Tapi aku ubah fikiran di saat2 akhir.. Aku tak beli teddy bear pun..

singgah kejap..
nak luruskan kaki, penat duduk dalam kereta..

isi perut dengan sizzling yee mee..

Alhamdulillah~~
Sampai Ipoh jugak kami walaupun hujan lebat di sepanjang perjalanan dan jalan sesak akibat ribut kat Kota Damansara.. Banyak pokok2 tumbang tapi perjalanan kami masih boleh dikategorikan lancar walaupun agak perlahan..

ini la hasil borong sakan aku kat Ayer Hitam..

Memang letih tapi sangat2 berbaloi..
Satu percutian hujung minggu yang tak akan aku lupakan~~ (^^)

ThE EnD

No comments: