Wednesday, 9 March 2011

Projek terbaru AcHiKz


AcHiKz pernah cerita yang AcHiKz ni berniaga kek lapis sepanjang bulan puasa pada tahun 2008 dulu.. Tapi kena berhenti sekejap sebab sibuk dengan praktikal.. Ingatkan nak sambung lepas tu tapi tertangguh juga sebab keadaan dan masa yang tak mengizinkan..

Lepas berbincang dengan ayah, dan dua rakan kongsi iaitu si Oliea dan Ummu, AcHiKz akan sambung semula aktiviti berniaga kek.. Kali ni AcHiKz tak buat kek lapis, tapi pada dua jenis kek yang jadi kegemaran kami bertiga iaitu kek pisang dan kek buah..

Jadi buat masa ni AcHiKz sibuk kat dapur mencuba berbagai resipi yang ada dan olah untuk dapatkan rasa kek yang menepati selera pelanggan..

Kek pisang yang baru keluar dari oven..

Buat masa ni kami buat dalam skala kecil saja jadi ia meliputi kawasan berdekatan rumah.. Insyaallah kalau kek kami diterima dan dapat sambutan yang menggalakkan, kami akan luaskan pasaran sedikit demi sedikit..

10 comments:

nikaviolet said...

waaa....mcm sedap je kek tu....

KAMIHIDUP said...

tgk mcm sedap, kalau sedap kompem dpt smbutan! gd luck!

Heidi Shafiq said...

wuish.. nak cubit sikit bleh? nak rase.. :P

FurBall said...

makanan lg!!~_~

DuniakuAbstrak said...

nak rasa bLeh?

Wahida Nasution Thakhrim said...

nikaviolet : memang sedap pun.. he3

kamihidup : tgk aje dah sedap kalau dah rasa lagi la sedap.. (^^)

heidi shafiq : AcHiKz tak ler kedekut sangat.. nah AcHiKz kasi sepotong..

furball : yea.. makanan lagi.. tension ke?? sorry tau, tak ada niat nak buat furball tension..

duniaku abstrak : mai la sini.. AcHiKz boleh kasi rasa..

khaifaiz said...

wah.. dah start bisnes.. selamat maju jaya

Wahida Nasution Thakhrim said...

khaifaiz : trimas.. (^^)

nikaviolet said...

bole la sy order 1 nie..

kak saya ade tag akak untuk bloglist yea...ni link die..

http://nikaviolet88diary.blogspot.com/2011/03/saya-join-bloglist-her-storiiee.html

Wahida Nasution Thakhrim said...

boleh... he3