Monday, 24 January 2011

Segmen Nelly : Permainan masa kecik-kecik


Nelly the Strange dah tangkap AcHiKz untuk sertai segmen anjurannya.. Pada yang berminat, boleh la klik SINI untuk sertai..


1- Masa kecik2 suka main apa??
AcHiKz suka main masak2 (ini kira permainan juga ke??).. Selain tu suka main lompat getah, badminton..

2- Cara permainan tersebut??
Badminton korang pun dah tahu.. tak payah nak cerita.. Lompat getah tu main lompat aje la.. Tapi kalau dah makin naik tahapnya dah susah nak lompat.. AcHiKz jarang menang lompat getah ni walaupun masa kecik2 dulu tak sebulat sekarang..

3- Sebab suka permainan tersebut??
Mesti la suka.. Lagipun barang2 yang nak dipakai tu senang nak dapat, murah pula tu.. Kalau main masak2 tu belasah aje barang2 memasak kat dapur.. ha3

4- Memandangkan dah besar2 ni, rasa2 nak ulang balik tak??
AcHiKz hanya akan ulang masak2 aje la.. Yang lain tu tak nak dah.. he3

5- Rindu tak masa tu??
Rindu la.. Seronok sangat masa tu..

Tag 3 orang :

10 comments:

nelly said...

masak-masak ?
hehe .
nelly pun..
sampai sepah rumah ..
=)

kih2 . . .
banyak lah barang-barang dapur yang hilang .
hahahaha

maceh sudi join ...

YOUsoF said...

Permaian masa kecik dulu sangat best!

paling rindu nak main galah panjang.. hehe

Wahida Nasution Thakhrim said...

bukan banyak barang aje hilang.. sudip, senduk pun hilang sama.. ha3..

anamizu said...

cik ana pun suke main lompat getah tu..ape org pggil??zero fen???? hak3

recent post : |lubang hidung???|

Wahida Nasution Thakhrim said...

anamizu : dah lupa la apa panggilnya.. dah berkurun tak main.. heh3

FARISZ@AZ.Com said...

Kalau sebut permainan masa kecik2 teringat permainan tradisional.
Jika dilihat,sebenarnya permainan tradisional lebih bermanfaat dari permainan moden (contoh ps3)

Wahida Nasution Thakhrim said...

yea.. permainan tradisional ni banyak bergerak.. main ps3 setakat lompat kejap aje kot kalau menang.. he3

Ieqa Swetluv said...

kenangan masa kecik banyak yang best2 kan. seronok je x yah pk macam2 masalah hihi

touya said...

permainan zaman dulu memang save duit , ambil barang sekeliling .. aku dulu suka main masak-masak .

Wahida Nasution Thakhrim said...

ieqa : yea la.. masa kecik2 la memang best.. tak tahu apa itu masalah.. tak kisah pun tentang masalah..

touya : memang menjimatkan.. apa nak boleh petik aje.. he3