Monday, 31 January 2011

Hari merayau dan makan sakan..


Dua2 kakak AcHiKz balik mengejut semalam.. Tak bagitahu apa pun, tiba2 dah tersengih depan pintu rumah.. Bangah tak balik sebab kena kerja masa CNY dan Din pula sebab cutinya 2 hari aje.. Tak berbaloi nak balik..

Semalam dah puas rehat, lepas makan tengahari kami bertiga keluar merayau tanpa tujuan.. Saja nak sesakkan jalan raya dan meramaikan pasaraya.. Biasa la, waktu2 perayaan macam ni ramai yang keluar berbelanja..

Dah penat merayau, lepak2 pula kat rumah maktok.. Siap beli pizza untuk minum petang.. Maktok pun dah sihat.. Berselera maktok makan pizza.. Kalah cucu bulat dia.. ha3..

Hari tu AcHiKz berkenan dengan bantal kekabu yang maksu buat.. Boleh jadi bantal tidur dan bantal peluk.. Kira 2 dalam 1 la.. Bantal punya pasal, kami keluar lagi.. Pi beli kekabu kat Sungai Dua.. Banyak juga beli sebab Alun pun nak juga bantal macam tu.. Ingatkan lepas beli terus balik, maksu ajak pi makan char kuey tiaw pula..

AcHiKz mesti la pesan yang BSSP.. Saiz besar lagi special.. Tak puas makan la kalau pesan yang saiz biasa aje.. Mesti korang perasan ada kopi tongkat ali kat situ.. Teka la siapa yang pesan..

Jemput makan!! (^^)


Nasib baik kami sempat sampai rumah sebelum drama bersiri Merlin mula.. Sebelum keluar tadi Alun dengan Kak Lina dah buat inti karipap.. Intinya dari ubi kayu.. Resipi istimewa dari arwah nenek AcHiKz.. Sampai rumah diorang berdua uli tepung dan bentukkan siap2.. Jadi mama boleh la goreng untuk sarapan esok..

Korang tanya AcHiKz tolong apa?? AcHiKz tolong makan aje la.. he3

2 comments:

bighagenjo said...

aduh. lapaaaaaaaaaaaa

Wahida Nasution Thakhrim said...

bulat karipap tu.. macam tuannya juga.. ha3