Saturday, 22 January 2011

Demam rindu



Dah 2 hari AcHiKz tak jenguk rumah.. Nasib baik belum sempat bersawang lagi.. AcHiKz sibuk sikit la dalam 1-2 hari ni.. Maktok demam jadi kenalah tunaikan tanggungjawab sebagai cucu yang baik..

Selain kakak AcHiKz, sepupu pun tiba2 balik, jadi ceria la sikit rumah maktok tu.. Mungkin dia demam rindukan cucu2.. Yea la, semua cucu dah besar.. Masing2 sibuk dengan hal sendiri.. Cucu paling tua dah 36 tahun dan cucu yang paling muda pun dah tahun 6 atau tingkatan 1.. AcHiKz pun tak pasti la.. Agaknya dia pun bosan asyik mengadap muka tokwan dengan AcHiKz ni.. Mungkin dah nampak cucu2 yang lain, maktok pun rasa makin sihat..

So, cucu2 maktok sekalian balik la.. Maktok rindu kat korang..

9 comments:

Mr. TN_SkY said...

heheh..sabar2..nanti berjumpa lah ye dengan siapa yang dirindu~ lOl :p

Newbies Susahkan Blogger Senior?

khaifaiz said...

Btl juga tu.. rindu cucu-cucunya.. naluri org tua ni lain macam sikit.. yang muda kene perihatin la.. hehe

MiZi said...

jaga mak tok elok2

http://contengcorner.blogspot.com/2011/01/cemburu-la.html

abgreds said...

Salam Ida...
Memang demam rindu tu.. nasib baik cucu semua baik-baik belaka..dapat hadir mengubat rindu nenek..syabas korang yer..
Ingatlah kalo kita ada rezeki, kita pun akan melalui zaman macam nenek kita kelak..

Wahida Nasution Thakhrim said...

Mr. TN_SkY : sebab sabar la maktok dapat jumpa cucu2 dia..

khaifaiz : betul tu.. perasaan org tua ni lebih lembut dan sensitif..

mizi : yea.. maktok pun dah bertambah sihat..

abgreds : w'salam.. gunakan masa yang ada ni sebaiknya dengan maktok.. kita pun tak tahu siapa yang akan pergi dulu..

! Encik Nakal ! said...

sabar2~~tak kemana org yg dirindui tu~~hekhekhek

Wahida Nasution Thakhrim said...

encik nakal : betul tu!! (^^)

kakngah said...

OMG! aku windu sama nene aku.. huwaaaa!! nx week nk blk kampung ah...

kem salam syg kat mak tok k..

Wahida Nasution Thakhrim said...

kak ngah : hati2 yea bila balik kampung nanti.. semoga selamat sampai..

yea, sat lagi AcHiKz sampaikan..