Wednesday 24 March 2010

PhaRm cHeM yAnG SaTu


Hurm.. Ada beberapa minggu lagi utk semester ni berakhir.. Suatu penantian yg menguji kesabaran.. Sumernya sebab subject yg satu, Analytical Pharmaceutical Chemistry..

suasana dlm kuliah Pak Maywan Hariono

Skarang ni aku hanya perlu luluskan aje subject ni sebab subject ni la yg buat aku kena masuk kuliah semula.. Memang betul2 menguji kesabaran la sebab aku gi kuliah cuma 2 hari seminggu..

Bila nama penyelia aku appear kat hp, hati memang berdebar.. Mintak sgt3 bnda yg tak diingini jangan la berlaku tapi nak buat macamana, dah berlaku pun.. TIDAK~~~

Walaupun aku tak rela nak masuk kuliah semula tapi aku happy sgt3 sebab pensyarah yang ajar subject ni dah tukar..

Tanya jugak la junior2 aku pasal pensyarah ni, diorg kata dia ajar tak faham sgt. Susah nak faham kata diorg.. Dengan hati yg excited+berdebar aku pun masuk la kuliah pensyarah ni.. Owh.. Patut la budak2 ni kata tak faham sgt sebab penyarah ni pekat sgt sebutan Indonesia dia.. Memang la dia ajar dalam Bahasa Inggeris tapi ada beberapa sebutan yg buat budak2 ni termasuk la aku menggaru kepala sebab tak faham.. hu3

Aku memang rasa lega sebab pensyarah ni dah banyak ringkaskan nota pensyarah dalu.. Ada topik yg aku belajar dulu dah tak ada kali ni.. Kaedah pengajaran dia pun lebih mudah, ringkas & mudah faham.. Aku nak ucapkan trima kasih pada pensyarah ni sebab usaha dia nak bantu student dia lulus subject ni, terutamanya student macam aku..

Doakan aku lulus subject ni yea.. (^^)

meja aku dalam kelas.. he3

No comments: