Saturday 27 March 2010

MaKaN MaLaM AkU


Hurm.. Nak makan apa eh malam ni?? Rasanya nak masak yang ringkas2 aje..
Lepas bertung-tang kat dapur, ni la hasil masakan ringkas aku.. He3

Bahan2nya pun ringkas jugak.. Meh la aku kongsi dengan korang..

Bahan2 : (utk seorang makan aje)
Segenggam spaghetti
2 ulas bawang putih (dicincang halus)
1 batang celery
1 beef frankfurter
1 sudu teh italian seasoning
3 sudu besar sos lada hitam
garam secukup rasa
sedikit minyak

Cara membuatnya :
- Rebus spaghetti bersama garam dan sedikit minyak masak.
- Panaskan minyak dalam kuali dan masakkan beef frankfurter hingga keperangan.
- Masukkan bawang putih, celery dan juga italian seasoning. Masak utk beberapa minit.
- Masukkan spaghetti yang siap direbus tadi bersama sedikit air rebusannya.
- Masukkan sos lada hitam dan masak selama beberapa minit
- Sedia dihidangkan..

Kawan aku cakap, "ini ke ringkas macam engkau cakap?? leceh ada la.. masak mee segera la paling ringkas.."
aku dengan senyum simpul pun cakap, "masak mee segera tu bukan ringkas tapi PEMALAS!!"

No comments: