Thursday 25 March 2010

FrOM iPoh tO BacHok WiTh LoVe


"Din nak stethoscope warna purple atau raspberry.."
Itu la permintaan adik aku masa aku beritahu dia ada satu kedai yang bekalkan barang2 perubatan kat Ipoh..
Permintaan yang buat aku garu kepala..
Apa pun, aku kena juga usaha tunaikan permintaan din.. Hurm..

Kawan aku cakap kedai ni terletak di belakang bangunan Pantai Hospital.. Lepas aje habis mid-sem exam Pharm Chem aku pun ajak la housemate aku merayau cari mana letak kedai ni..

Pusing kanan, pusing kiri, pusing kanan lagi, pusing kiri lagi.. Akhirnya jumpa juga dengan kedai yang kawan aku cakap tu.. (sebenarnya bukan la susah nak cari kedai ni.. tapi utk sampai ke sana banyak lalu jalan sehala.. sebab tu la kena banyak pusing kanan, pusing kiri.. he3)

Dah puas tanya macam2 soalan pada jurujualnya, aku pun terus inform adik.. Dia setuju & minta aku belikan esok lepas dia masukkan duit..

ini la kedai yg kawan aku cakap.. kat area ipoh garden south.. sebelah Pantai Hospital

Puas fikir, aku pun pilih stethoscope warna purple kat dia.. Aku pilih warna ni sebab purplenya terang and it will be look nice on him.. (^^)

kotaknya..

ada earpiece..

User guide & warranty..

Gunting, pita pelekat, pen, kertas pembalut semua dah ready.. Tunggu apa lagi, balut la.. ha3.. Banyak juga la mata yang dok pandang aku, mungkin sebab diorang nak tahu apa la yang ada dalam kotak tu sampai aku sibuk2 balut kotak kat food court Tesco bukan balut kat rumah aje..

Lega sangat la hati aku ni bila dah pos stethoscope tu.. Aku harap sgt3 din suka dengan warna yang aku pilih..

On monday, i received text message from din.. Dia beritahu kiriman aku dah sampai & dia suka dengan warna purple pilihan aku..

Alhamdulillah.. (^^)

No comments: