Saturday 27 March 2010

EaRtH HoUr 2010


bukti aku join EARTH HOUR 2010..
dok bergelap kat ruang tamu..


Aku menaip entry ni sambil padam lampu rumah.. Memang gelap gelita la ruang tamu aku sekarang ni.. Semuanya gara2 nak sertai EARTH HOUR 2010!!

Aku keluar jalan2 depan rumah sewa aku ni.. Aku pandang kiri, pandang kanan.. Hurm.. Nampaknya kat Persiaran 9 ni rumah aku aje la yg bergelap.. Rumah lain terang benderang.. Rasa macam aku aje yang tak bayar bil elektrik.. hu3

Nasib baik la housemate aku yg sorg ni balik hometown dia.. Kalau tak rumah ni pun jadi macam rumah2 lain kat Persiaran 9 ni.. Terang benderang!! Dia ni suka sangat pasang semua lampu yang ada kat bawah ni kalau lepak kat ruang tamu.. Dari lampu kat tempat lepak kereta sampai lampu dekat mesin basuh (bahagian belakang sekali la).. Paling aku tak berkenan sekali bila dia naik tido, semua lampu yg dipasang tak dipadamkan.. Tambah2 kalau hari esoknya hari cuti, alamatnya sampai tengahari la tak berpadam lampunya.. hu3

Utk semua rakyat Malaysia, jom padamkan lampu & sygi bumi kita.. Tak lama pun padam lampu, cuma sejam tapi it will make a difference!!

No comments: