Wednesday, 21 September 2011

Malu!!


AcHiKz ni baru lepas dilanda perasaan kecewa.. Mana taknya, schoolmate yang AcHiKz minat sejak darjah 6 dah pun selamat bertunang dengan classmate AcHiKz pada hari raya yang lepas (hari raya yang keberapa tu tak payah la AcHiKz nak cerita kat sini.. nanti ada pula yang tau.. hu3).. Walaupun kecewa tapi AcHiKz tetap doakan kebahagiaan diorang..

Okay la, AcHiKz gelarkan schoolmate yang AcHiKz minat tu dengan huruf (Y) dan classmate tu dengan huruf (E)..

AcHiKz dengan Y kenal sejak darjah 6 lagi.. Sejak tu la AcHiKz minat dia sampai kami masuk sekolah menengah.. Yea la, dalam kategori cinta pertama lebih kurang.. Bila lalu kelas dia memang AcHiKz mesti curi2 tengok dia.. Walaupun dia dah ada makwe tapi AcHiKz tetap minat kat dia.. Lepas aje PMR dia masuk maktab tentera atas permintaan ayah dia.. Sejak tu memang terus terputus hubungan.. Dengar kata juga dia berpisah dengan makwe dia sejurus lepas dia masuk maktab tentera..

Si E pula jadi classmate AcHiKz dari tingkatan 1 sampai la tingkatan 3 sebab kami ni kumpulan perempuan tunggal yang ambil Kemahiran Manipulatif Tambahan (KMT) untuk matapelajaran Kemahiran Hidup dulu.. Kalau nak dikira E ni jenis yang pendiam dan banyak buat hal sendiri.. Dia pernah beritahu AcHiKz yang dia suka kat Y tapi dia kata setakat suka aje la.. Dia rasa Y tak pandang pun orang macam dia sebab awek Y memang lawa.. AcHiKz pun memperakui kenyataan E tu.. Lepas PMR dia pun tukar sekolah, tapi tak ingat la dia pi sekolah mana.. AcHiKz dengan E jumpa balik masa kami masuk tingkatan 6 lepas tu terputus hubungan bila kami masuk universiti..

Dalam perjalanan pi reunion dulu, E ada tanya AcHiKz adakah AcHiKz masih minat kat Y.. AcHiKz jawab ya tapi tak berani nak luahkan perasaan.. Dia bersungguh2 suruh AcHiKz luahkan perasaan kat Y sebab dari bekas awek Y sendiri, Y tak ada orang lain sejak putus dengan dia.. Perbualan kami sepanjang perjalanan memang berkaitan dengan Y tapi AcHiKz masih tetapkan pendirian untuk tak luahkan perasaan kat Y..

Seminggu sebelum raya AcHiKz terima pesanan ringkas dari E, dia jemput AcHiKz ke majlis pertunangan dia lepas hari raya.. AcHiKz cuma dapat ucap tahniah aje sebab AcHiKz kena hantar Din balik Bachok pada hari dia bertunang tu.. Malam tu pula E dan Y ada post kat wall Facebok masing2 yang diorang berdebar menantikan hari berkenaan dan berdoa semoga semuanya akan berjalan lancar.. Masa tengok tu ada la sikit2 timbul rasa syak tapi AcHiKz biarkan aje, tak pula tanya terus kat diorang..

Nampaknya rasa syak dan tekaan AcHiKz memang betul la.. E dan Y selamat bertunang pada hari berkenaan..

KECEWA?? Yea!! AcHiKz memang kecewa tapi nak kata AcHiKz kecewa menonggeng tu tak juga.. Kejap aje kecewa tu.. Yea la, orang yang kita minat dah jadi kepunyaan orang lain.. Bohong la kalau tak rasa kecewa.. Tapi ada 1 perasaan yang melebihi rasa kecewa tu sampai mengganggu fikiran dan tiap kali teringat pasal hal ni mesti AcHiKz mengeluh kesal..

MALU!! AcHiKz rasa malu sangat3.. Malu nak berdepan dengan diorang lepas ni.. Sampai hari ni (saat entry ni AcHiKz taip) AcHiKz masih berkira2 nak pi atau tak jemputan majlis perkahwinan diorang nanti.. Bukan aje kat majlis perkahwinan aje tapi kalau jumpa diorang kat mana2 nanti macamana?? Orang yang pernah alami hal yang sama macam AcHiKz aje yang faham perasaan AcHiKz ni.. Tak kuat rasanya nak pandang muka diorang tu walaupun AcHiKz tahu yang AcHiKz tak boleh sembunyi atau elakkan diri dari dioramg berdua tu sampai bila2..

Orang dulu dan orang sekarang (termasuk la AcHiKz) ada cakap yang masa adalah ubat yang paling mujarab dalam merawat kekecewaan walaupun AcHiKz yakin yang AcHiKz takkan lupa hal ni dalam tempoh masa yang singkat.. Doakan la yea agar hati AcHiKz ni kuat dan berani bersemuka dengan diorang walaupun tak tahu bila masanya akan tiba..

***mengeluh*** (><")

7 comments:

ORLANDO AHMAD said...

wah. macam drama swasta

Akulah Pak Lan said...

minat tapi tak luahkan memang tak ke mana.
tapi dah jodoh kita sbg kwn kena mendoakan yg terbaik

Wahida Nasution Thakhrim said...

orlando - lebih kurang la..

pak lan - tak cukup berani nak luahkan perasaa la, sebab tu AcHiKz doakan yang terbaik..

nikaviolet said...

tak per lah kak....jgn rase malu sgt...maybe akak akan dpt yg lebih baik....

Wahida Nasution Thakhrim said...

nikaviolet : terima kasih la sebab pujuk AcHiKz.. memang tengah perlukan sokongan pun..

JaLi AshBurn said...

bile bace rase kesian, . . . hurmm, . . semoge segalanya bertambah ok dari masa ke masa, . . . :)

Wahida Nasution Thakhrim said...

alhamdulillah.. AcHiKz dah okay.. lagipun nak atau tak nak diorang berdua tu tetap kawan AcHiKz dan AcHiKz kena juga bersemuka dengan diorang nanti..