Monday, 22 August 2011

Cepatnya masa berlalu..


Apa khabar semua?? Harap semuanya sihat2 aje sambil menjalani ibadah puasa yang tinggal beberapa hari aje lagi.. Cepat sangat masa berlalu.. Tak sangka dah nak sampai akhir Ramadan..

AcHiKz?? AcHiKz okay2 aje.. Masih lagi menjaga tokwan yang sakit tapi keadaan dia tak la teruk macam dulu.. Banyak masa AcHiKz sekarang ni kat rumah tokwan aje.. Bergilir2 dengan Mak Su.. Disebabkan sepanjang masa kat sana, boleh bilang berapa kali aje dapat berbuka puasa dengan ayah dan mama.. Selain AcHiKz, Pak Ngah anak beranak pun setiap hari berbuka puasa kat sini jadi tak la rasa sunyi sangat..

Persiapan raya?? Ala kadar aje.. Agaknya semua masih lagi terasa kehilangan arwah maktok.. AcHiKz pun belum buat biskut raya.. Mula2 macam malas aje nak buat, rasa nak beli aje tapi bila Din dah request rasa tak sampai hati pula nak tolak.. Lepas study resipi biskut raya semalam, AcHiKz dah buat keputusan nak buat 4 jenis biskut raya aje.. Buat syarat, tak la nampak kosong aje meja nanti.. Walaupun sorang2 aje yang buat, AcHiKz mampu buat lebih dari 6 jenis biskut raya.. Satu2 jenis tu buat lebih dari satu adunan sebab AcHiKz akan hantar sikit biskut tu kat arwah..

Dijangka semua anak2 dan cucu arwah akan balik beraya kat Sungai Petani tahun ni.. Walaupun semua akan balik tapi suasana tu dah tak sama macam yang dulu.. AcHiKz yakin semua anak2 dan cucu tengah berusaha untuk teruskan kehidupan dan berusaha terima kenyataan yang arwah dah tak ada tapi AcHiKz juga yakin yang ingatan dan kenangan bersama arwah tu tetap utuh dalam ingatan setiap orang..

Pada yang telah tiada tu, marilah sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah dan doakan kesejahteraan mereka di sana..

7 comments:

Latika.Dot.Dot. said...

kakcik memang terror.

bila terkenang. fuhhhh dahsyat nye kak cik pandai masak banyak bendaaaaaaaaa

Wahida Nasution Thakhrim said...

tak sempat nak turunkan ilmu kat ika.. maybe bajet dulu tak besar macam kat rumah sendiri.. he3

KAMIHIDUP said...

KAMI kembali, hiyargh! Selamat hari raya, maaf zahir dan batin dari KAMI. :)

Wahida Nasution Thakhrim said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri juga kat KAMI.. Maaf Zahir dan Batin.. (^^)

nikaviolet said...

kak...mcm mn dgn interview hari tuh???

Wahida Nasution Thakhrim said...

entah.. macam tak dapat aje..

Deeyaudeen Sabri said...

al - Fatihah :(