Tuesday, 1 November 2016

Majlis Perkahwinan Adik Saya


Dah masuk setahun adik AcHiKz melangsungkan majlis perkahwinan sampai anak sedara terbaru AcHiKz pun dah masuk 8 bulan sekarang tapi AcHiKz baru nak muat naik gambar baju yang AcHiKz jahit untuk keluarga sempena majlis perkahwinan sebelah pihak kami iaitu pihak pengantin lelaki.

Pemilihan warna untuk pakaian keluarga dipilih oleh AcHiKz sendiri atas kebenaran adik. Jadi sebelum buat keputusan mata AcHiKz ni memang liar (ha3..) mencari warna yang sesuai. 
Dua ciri yang AcHiKz utamakan masa pilih warna kain :
1- warna yang sesuai dengan semua ahli keluarga
2- tak tenggelamkan pengantin bila bergambar ramai-ramai nanti

Jadi AcHiKz buat keputusan untuk guna dua warna dan AcHiKz dah fikirkan rekaan yang berbeza untuk setiap satu ahli keluarga.

Ini aje gambar yang sempat AcHiKz ambil dan selebihnya tak sempat sebab kejar masa. 12 pasang baju semuanya yang AcHiKz sediakan. Yang tak ada kat sini baju melayu ayah AcHiKz dan baju AcHiKz. Baju melayu abang AcHiKz sama macam baju melayu anak lelakinya (gambar dibawah)
**klik gambar untuk lebih jelas**


Baju Mak 

Baju Makcik

Baju kakak sulung.. Lebih kurang macam baju mak tapi bahagian depan dibuat Princess Cut manakala bahagian belakangnya terdapat susunan kain macam kain kipas..

Baju kakak kedua.. Kainnya skirt potongan A..



Dua baju diatas tu ditambah dengan perincian manik.. Hasilnya seperti gambar.

Baju anak saudara yang sulung. Bahagian hadapan terdapat 1 bahagian warna berbeza dan bahagian belakang juga dibuat sedemikian.

Baju anak sedara kedua. Bahagian hadapan berlawanan dengan bahagian belakang.

1 comment:

Misa said...

Nice post. I'm appreciate it. By the way I also will share new article from my blog.

- Transit 19 Jam di Malaysia, Ngapain Aja?
- Puisi Luka Lama Tentangmu
- Berburu Hunian Milenial di Indonesia Expo Properti

Hope you like. Regrads Misa.