Tuesday 9 December 2014

Girl Sleeveless Dress


Sekali sekala AcHiKz ada juga terima tempahan dress kanak-kanak.. Dah buat beberapa helai tapi ada beberapa dress yang AcHiKz lupa ambil gambarnya.. Nantilah AcHiKz selongkar fail gambar baju, mana tahu jumpa gambar dress kanak-kanak yang lain.. Ada masa AcHiKz akan muatnaik kat sini yea..

 Permintaan pelanggan cuma satu, iaitu dia mahukan dress labuh tanpa lengan.. Sesuai dipakai anaknya walaupun cuaca panas..

 Potongan leher bulat bagi memberi elemen ringkas lagi selesa..

 Bahagian belakang dress.. 

Bahagian bawah dress dipadankan corak rama-rama sama seperti bahagian atas dress.. 

Inilah hasilnya.. 
Entah apa la yang menarik sangat perhatian pelanggan kecil AcHiKz ni sampai mak dia panggil pandang kamera pun dia tak layan.. (><") 

3 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

seronok kalau pandai jahit pakaian nikan.. seni adalah bidang yg luas dan indah...

saya penah pandai menggunakan mesin jahit untuk menampal seluar (kami dari keluarga miskin dulu)... kalau pandai menampak seluar tu saya bangga sekali, habis semua seluar kat rumah tu yg berlubang saya tampal... apa rasanya? seronok sekali...

jemput singgah ke blog saya

Wahida Nasution Thakhrim said...

@najib ariyan : YEA!! memang seronok dapat jahit pakaian tambah2 pakaian sendiri.. saya pun mula dengan jahit tampal seluar sendiri.. perasaan bila pandai jahit tampal?? mestilah bangga.. sekurangnya saya tau apa nak buat bila jadi perkara kecemasan..

harie said...

terbaik..asalkan ada usaha..
insha Allah.. peluang terbuka luas.
tawakal Dan usaha kunci kejayaan.